۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

چقایی به مهر خبر داد:

رشد 7 درصدی ولادت در استان مرکزی/ پیشتازی روستاها در رشد طلاق و کاهش ازدواج

رشد 7 درصدی ولادت در استان مرکزی/ پیشتازی روستاها در رشد طلاق و کاهش ازدواج

اراک - خبرگزاری مهر: در حالی که نگرانی ها از کاهش جمعیت همچنان وجود دارد مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از افزایش تولد نوزاد در استان مرکزی خبر داد و گفت: ولادت در استان مرکزی در هشت ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 7 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ثبت ولادت در استان مرکزی در 8 ماهه ابتدای سال 7 درصد رشد داشته است  افزود: تولد نوزاد در شهرها بیشتر بوده و در روستاها با رشد منفی روبروست. رقم تولد در روستاها در این مدت منفی بوده است.

وی با بیان اینکه امید است این روند ادامه داشته باشد و در روستاها نیز روند فرزندآوری اصلاح شود افزود: با اجرای برنامه های فرهنگی و حمایت از خانواده ها و زنان می تواند رشد تولد را افزایش دهد.

چقایی گفت: در ثبت وقایع وفات در این مدت که 7 و 6 دهم درصد است، بیشترین علت ثبت شده بیماری های قلبی و عروقی و مشکلات تنفسی است و این آمار در روستاها بیشتر است.

پیشتازی روستاها در رشد طلاق و کاهش ازدواج

وی در ادامه با اشاره به ثبت ازدواج 9 و یک دهم درصد در هشت ماهه اخیر گفت: در زمینه ازدواج همچنان با کاهش روبرو هستیم و این روند  رشد ازدواج در روستاها نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی است.

چقایی افزود: در بحث طلاق 10 و هفت دهم درصد رشد وجود داشته که بیشترین موارد ثبت شده در روستاها با رقم 5 و نه دهم درصد است.

 وی در ادامه گفت: در این مدت بیشترین نام های ثبت شده به ترتیب نام های فاطمه ، امیرعلی و زهرا است.

کد خبر 2188489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha